loading...

زوم مگ

صندلی

نیما راد بازدید : 88 دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 : 23:40 نظرات (0)

صندلی های غذاخوری یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شوند به همین دلیل کاملا طبیعی است که از تنوع بالای طرح و مدل و رنگ برخوردار باشند. اما گاهی اوقات می توان با همین صندلی ها تاثیر بسیار بیش تری بر دکوراسیون یک آشپزخانه گذاشت و آن ها را به صورتی خلاقانه تر به کار برد. اگر شما هم از مدل های همیشگی خسته شده اید و به دنیال نمونه های جدید می گردید پیشنهاد می کنم 8 اشپزخانه ای که در این مطلب برایتان آماده کردم را از دست ندهید.

مدل جدید صندلی آشپزخانه

صندلی های یک شکل با رنگ های مختلف

1. این آشپزخانه که در شهر اوکلند طراحی شده، دارای یک تم مدرن با ترکیب رنگی خنثی است. برای ایجاد تنوع رنگی طراح یک مدل صندلی را در چهار رنگ مختلف به کار برده است. با این کار علاوه بر خلق تنوع لازم و روح بخشیدن به فضا، به دلیل همسان بودن مدل ها از شلوغی فضا جلوگیری می شود.

مدل جدید صندلی آشپزخانه

2. در این آشپزخانه که در شهر نیویورک قرار دارد، علاوه بر تنوع رنگ ها، تنوع نقش و پارچه نیز دیده می شود. این ایده برای صندلی های پارچه ای بسیار عالی است و همان نتایج مورد قبل را به همراه خواهد داشت. تنها نکته ای که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید این است که طرح پارچه ها نزدیک به یکدیگر بوده و اختلاف خیلی زیاد نداشته باشند زیرا در آن صورت ست کردنشان مشکل تر شده و به هدف مورد نظر نمی رسید.

انواع مدل صندلی آشپزخانه

3.تصویر بالا یک آشپزخانه کاملا مدرن را در لندن نشان می دهد که صندلی های آکریلیک متناسب با سبک فضا انتخاب شده اند. د راین جا نیز می بینیم که طراح دو صندلی هم شکل اما در رنگ های مختلف برای اپن در نظر گرفته است.

انواع مدل صندلی آشپزخانه

صندلی با تکیه گاه و بدون تکیه گاه

4.ترکیب کردن صندلی های با تکیه گاه و بدون تکیه گاه باعث ابجاد تنوع و جذابیت بصری در فضا می شود. صندلی های با تکیه کاه راحتی بسیار زیادی داشته و اما در عوض صندلی های بدون تکیه گاه به راحتی زیر اپن و میز غذاخوری جا گرفته و به خصوص برای فضاهای کوچک مناسب خواهند بود. در تصویر این آشپزخانه به خوبی قرار گیری این دو مدل را درکنار یکدیگر مشاهده می کنید.

بهترین نوع درست کردن “کباب کوبیده” رستورانی

نیما راد بازدید : 182 جمعه 23 فروردین 1398 : 17:39 نظرات (0)

آموزش بسیار ساده درست کردن کباب کوبیده

کباب کوبیده کبابی است که برخلاف به نظر برخی ها که می گویند درست کردن این کباب بسیار دشوار است و کباب ما آنطور که میخواهم مانند کباب های بیرون عمل نمی آید،  بسیار ساده و آسان تهیه می شود.کباب کوبیده

کباب کوبیده

درست کردن کباب کوبیده

مواد لازم و زمان پخت کباب کوبیده

نکات درست کردن کباب کوبیده خوشمزه

برای درست کردن کباب کوبیده باید به یک سری از نکات طلایی اما ساده توجه کنید تا بتوانید کباب کوبیده دلخواه و دلچسپ خود را مهیا کنید ضمنا اگر می خواهید که کباب شما به بهترین نحو و مانند کباب های رستوران ها شود بهتر است از این نکات ساده غفلت نکنید.

برای تهیه کباب کوبیده باید از گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله استفاده کنید و برای اینکه کباب کوبیده ترد و خوشمزه شود باید از گوشت چربی دار استفاده کنیم .گوشتی که چربی اش کم باشد هنگام ماسا دادن خودش را ول میکند.

کباب کوبیده رستورانی

تهیه کباب کوبیده با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله

مواد لازم کباب کوبیده

  • گوشت چرخ کرده گوسفندی یک کیلو
  • پیاز 250 گرم
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
  • پودر پاپریکا به میزان لازم (ادویه مخصوص کباب کوبیده)

طرز تهیه کباب کوبیده برای چهار نفر

ابتدا پیازها را پوست می کنیم و با گوشت کوب برقی له میکنیم و به صورت پوره در می آوریم.

دقت کنید پیازها را نباید رنده کنید.

چه مقدار پیاز در کوبیده نیاز است ؟

پیاز مورد نیاز برای کباب کوبیده

پیاز برای کباب کوبیده

پوست کندن پیاز ها برای آماده کردن مواد کوبیده

پیاز در کباب کوبیده

پوره ای مانند کردن پیاز ها برای کباب کوبیده

نحوه درست کردن کباب کوبیده

شکل نهایی پیاز پوره شده

آموزش مرحله به مرحله کباب کوبیده

در این دستور نسبت پیاز به گوشت 1 به 4 است یعنی اگر یک کیلو گوشت داریم باید 250 گرم پیاز استفاده کنیم . پیازهای له شده را به همراه گوشت کاملا ماساژ میدهیم و در حین ورز دادن پودر پاپریکا , نمک و فلفل سیاه را اضافه میکنیم تا کاملا مخلوط شوند و گوشت حالت چسبندگی پیدا کند.

هر چقدر گوشت بیشتر ورز داه شود نرم تر و چسبنده تر میشود.

گوشت کباب کوبیده

چرخ کرده آماده ورز دادن

ورز دادن را به مدت پنج دقیقه ادامه می دهیم. بعد از اینکه گوشت حسابی ورز داده شد و به چسبندگی دلخواه رسید در ظرفی سرپوشیده آن را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری می کنیم .بعد از یک ساعت استراحت گوشت به مدت یک دقیقه دوباره ورز می دهیم. برای این که گوشت به دستتان نچسبد می توانید دستتان را بامقداری آب را خیس کنید.

ورز دادن گوشت کباب کوبیده

ورز دادن چرخ کرده کباب کوبیده 

کباب کوبیده

اضافه کردن پیاز پوره شده به گوشت چرخ کرده

پیاز پوره شده

ورز دادن مناسب گوشت و پیاز پوره شده

پابریکا در کباب کوبیده

اضافه نمودن پابریکا به چرخ کرده ورز داده شده

اضافه کردن نمک و فلفل به کوبیده

اضافه کردن نمک و فلفل به کباب کوبیده در آخرین مرحله

درست کردن مواد اولیه کباب کوبیده

پوشاندن ظرف و نگهداری مواد کباب کوبیده در یخچال

روش سیخ زدن کباب کوبیده و جلوگیری از ریختن مواد کباب کوبیده روی سیخ

به اندازه یک مشت از مایه کباب برمی داریم و بر روی سیخ های پهن قرار می دهیم و با فشار و حالت دست مایه گوشت را به اندازه ای که نه خیلی کلفت و نه خیلی نازک شود سطح سیخ را می پوشانیم. با انگشتتان روی سیخ را فشار دهید تا اثر انگشتان بر روی گوشت باقی بماند. حالا ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید.

آتش را بر پا کنید سیخ ها کباب را روی آن قرار دهید. فقط دقت کنید که آتش را توسط ذغال و هیزم دایر کرده اید باید صبر کنید تا شعله آن فروکش کرده و تنها ذغال گداخته در منقل شما وجود داشته باشد. این برای این است که در صورتی که از مواد اشتعال زایی همچون نفت استفاده کرده باشید، بوی آن از بین رفته و غذای شما بد بو نشود و یا اینکه دوده هیزم و یا ذغال شما به طور کامل سوخته باشد و بر روی غذای شما ننشیند.

سپس سیخ های کباب را روی آتش بچینید. فقط باید دقت داشته باشید که در ابتدا باید سیخ ها را مرتب و با دقت به دفعات بچرخانید و باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد و کباب از سیخ جدا نشود و وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر باد زدن لازم نیست و اجازه دهید به آرامی کباب بپزد.

آیا استانبول جذابیت خود را از دست داده است؟

نیما راد بازدید : 83 دوشنبه 20 اسفند 1397 : 23:31 نظرات (0)

به نظر می‌رسد مدرن شدن استانبول و ساخت و سازهای فراوانی که در آنجا انجام شده تصویر شهر را دگرگون کرده و بناها و محله‌های قدیم آن کم کم جانب حاشیه را می‌گیرند.

این روزها تور ترکیه و به‌خصوص تور استانبول را می‌توان از پرفروش‌ترین تورهای خارجی در آژانس‌های مسافرتی محسوب کرد. برخی گردشگران چندین بار به استانبول سفر کرده‌اند، اما باز هم دوست دارند به این شهر سفر کنند. اما آیا این شهر جذابیت‌اش را برای گردشگران از دست داده است؟ آنچه در ادامه می‌آید خاطرات آنتونی هرویتز (Anthony Horowitz) از سفرش به استانبول است:

۳۰ سالی از آخرین باری که به استانبول رفتم می‌گذرد. آن موقع استانبول شهری کهن و مرموز و پلی میان شرق و غرب بود. الان اما مدرن شده و در خیلی از جاهایش هم دارند ساخت و ساز می‌کنند.

نیمه شب وقتی در خیابان شلوغ استقلال قدم می‌زدم، می‌توانستم در برلین، پاریس، ... و تقریبا در هر جایی باشم. برندهای اچ اند ام (H&M) و اسکیچرز (Skechers) اینجا هم مثل بقیه جاهای دنیا است. اما شیرینی‌فروشی‌های پر و پیمان و کافی‌شاپ‌های معتبر چیز دیگری هستند. خیلی خوب است که در مقابل این‌ها دیگر شعبه‌های استارباکس (Starbucks) به چشم نمی‌آیند. چارلی رستوران معتبری به نام زبیر (Zubeyir) برایمان پیدا کرد که در آنجا کباب بره خوردیم؛ سیخ‌ها روی منقلی که درست کنارمان بود، کباب می‌شدند.

مثل طرفداران دوآتشه‌ی جیمز باند (James Bond) صاف رفتیم سراغ آب‌انبار سلطنتی، مجموعه‌ سازه‌های آبی زیرزمینی که امپراتور ژوستینین آن را در سال ۵۳۲ میلادی ساخت. اینجا در واقع بخاطر فیلم از روسیه با عشق (From Russia With Love) جیمز باند معروف شد. وقتی آنجا رفتیم تقریباً ۱۰۰۰ بچه‌ی پرسروصدا هم آمدند که از سازمان اطلاعات شوروی (SMERSH) هم آزاردهنده‌تر بودند و متأسفانه، برعکس جیمز باند، توی آب هم نمی‌توانستیم برویم.

استانبول

بیشتر جاذبه‌ها در یک محل، قطعه‌ی تاریخی (Historical Peninsula) هستند؛ بنابراین طی چند روز به کاخ توپ‌قاپی، ایاصوفیه و مسجد آبی رفتیم.

آخر هفته‌ی آفتابی زمستانی بود؛ این فصل، که شهر خیلی توریست به خود نمی‌بیند، مزایا و معایبی دارد. این شهر را بیشتر با گرمای شدیدش می‌شناسند، اما در این فصل دیگر خبری از آن گرما نیست. صف‌های کمتری هست اما همچنین بعضی از بخش‌های بناها هم بسته‌اند. مثلاً نتوانستیم اتاق گنجینه‌ی معروف توپ‌قاپی را ببینیم. از طرف دیگر، تقریبا تمام حرم و باغ‌های دیدنی برای خودمان بود. استخرها خالی و فواره‌ها خاموش بودند، اما در اتاق تطهیر باشکوه توپ‌قاپی با آن کاشی‌های مجلل عثمانی‌اش تنها بودیم که تنهایی دیدنش می‌ارزید.

ایاصوفیه با آن داربست‌های بلند و روکش‌های پلاستیکی کمی غمگین به نظر می‌رسید. سواحل بزرگ شهر بازسازی شده‌اند؛ وقتی داشتم در امتداد تنگه بسفر قدم می‌زدم، یکی دو کیلومتر نخست همه‌اش ساختمان ساخته بودند.

استانبول

مسجد آبی همان مسجد مدهوش‌کننده‌ای بود که در خاطر داشتم؛ مکانی آرام و باوقار میان شلوغی گردشگران. اما، رک بگویم، بازار بزرگ واقعا توی ذوق می‌زد. شاید به آن گرما نیاز داشت، اما خیلی شسته-رفته و مدرن به نظر می‌رسید و من از آن رفتار پست‌مدرنیستی آنان سردرنمی‌آوردم: «شما از لندن آمده‌اید؟ خوش آمدید! چطور می‌توانم پول‌تان را بگیرم؟»

اگر به توپ‌قاپی می‌روید، برای ناهار رستوران پالاتیوم (Palatium) در نزدیکی آنجا را پیشنهاد می‌کنم. جای آرام و دوستانه‌ای است. ما آنجا پیده (پیتزای ترکی) خوردیم. و عجیب آنکه ویرانه‌های کاخی بزرگ از دوره‌ی بیزانس در زیر این باغ از نظرها دور مانده که توسط پله‌های پیچ‌درپیچی قابل دسترسی است. سرک کشیدن به همچین محوطه‌ای و کشف آن خیلی غریب می‌نماید.

پیاده‌روی چهارساعته به پل معلق سلطان محمد فاتح قسمت مورد علاقه‌ی من در سفر بود. من و همسرم از برج معروف گالاتا، که در میدان جذابی قرار دارد و دید محشری از شهر ارائه می‌دهد (البته اگر صف‌ها خیلی طولانی نباشند)، شروع کردیم. محله‌های اطراف سکونت‌گاه یونانیان، یهودی‌ها و ارمنیان بوده و خیابان‌های سنگ‌فرش‌اش همچنان فضای روشنفکرانه و هنری دارد.

استانبول

ساحل غربی بسفر را ادامه دادیم و اگر بازسازی‌ها تمام شده بود و می‌توانستیم آب را ببینیم، پیاده‌رویمان دوست‌داشتنی‌تر می‌شد. با این حال، رفتن به روستای آرام اورتاکوی (Ortakoy) ارزشش را داشت؛ مسجد قرن نوزدهمی‌اش از هر مسجدی که تا به حال دیده بودم زیباتر بود.

درست وقتی که خورشید داشت غروب می‌کرد، سوار کشتی و به آرامی به سمت شهر شناور شدیم. با قیمت خیلی پایینی می‌توان سوار این کشتی‌ها شد و دید خوبی از کاخ‌ها و ویلاهای کنار آب داشت.

میزبانمان برایمان هتل پرا (Pera Palace) را جور کرد؛ هتل پرزرق و برقی که اواخر سده‌ی نوزدهم برای مسافران قطار تندروی شرق (قطار لندن-استانبول) ساخته شده بود. آگاتا کریستی (Agatha Christie) بخش‌هایی از رمان معروفش را در این هتل نوشت. آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) و ماتا هری (Mata Hari) مهمانان این هتل بودند، همچنین اتاقی که کمال آتاتورک در آن اقامت داشت را به‌مان نشان دادند، حالا به موزه‌ی جمع و جوری تبدیل شده است. آسانسور قدیمی‌اش جالب است و شما می‌توانید در سالن عجیب و غریب کوبلی (Kubbeli) چای بنوشید.

استانبول

جدا از محافظان مسلح و ماشین‌های زرهی که در خیابان‌ها جولان می‌دادند، می‌توانم بگویم در استانبول احساس امنیت داشتم و در کل جو آرامی داشت. هر مکان توریستی‌ مهمی که می‌رفتیم ردیاب فلزی‌ داشت؛ من متوجه همه‌ی آن‌ها شدم، اما انگار بقیه اهمیتی نمی‌دادند.

در پایان به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید به ترکیه و شهر استانبول سفر کنید، کجارو همواره برای انتخاب و خرید بهترین و ارزان‌ترین تور ترکیه و تور استانبول به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید قیمت انواع تورها به مقصد دلخواهتان را در میان پکیج‌های آژانس‌های مسافرتی همکار کجارو، مشاهده و مقایسه کنید و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

رد پای اوتیسم در چهره‌های معروف تاریخ

نیما راد بازدید : 101 شنبه 18 اسفند 1397 : 23:28 نظرات (0)

اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال است که مبتلایان به آن تمایلی به برقراری ارتباط با افراد و محیط پیرامون خود ندارند. به‌گفته‌ی برخی از مورخان و روانشناسان، اوتیسم یک بیماری جدید مربوط‌به عصر حاضر نیست و در گذشته‌های دور هم افرادی به آن مبتلا بوده‌اند. پژوهش‌ها نشان داده است که بعضی از چهره‌های معروف و تأثیرگذار تاریخ هم در فهرست این مبتلایان قرار دارند.

پژوهش‌های صورت‌گرفته روی آثار و زندگینامه‌ی چندین چهره‌ی مشهور به این نتیجه‌گیری رسیده است که گروهی از آن‌ها مبتلا به شکل خاصی از اوتیسم مانند آسپرگر بوده‌اند و در گروهی دیگر علایم اوتیسم با عملکرد بالا (بیماری افراد با IQ بالا) مشاهده شده است. اگرچه شکل کلی این اختلال‌ها مشابه است اما در جزئیات تفاوت‌هایی با هم دارند.

سندرم آسپرگر

مبتلایان به آسپرگر، قادر به برقراری ارتباط چشمی با دیگران نیستند، در تشخیص زبان بدن و حالت چهره مشکل دارند (شخصیت مکس در انیمیشن مری و مکس)، متوجه طنز و کنایه نمی‌شوند و گاهی رفتارهای عجیب و نامناسبی از خود نشان می‌دهند.

در مورد مبتلایان به اوتیسم یا همان اوتیستیک‌ها می‌توان گفت که نسبت به عواطف حساس هستند، ذهن‌شان روی یک موضوع خاص به مدت طولانی متمرکز می‌شود و بسیار سخت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند (شخصیت ریموند در فیلم سینمای مرد بارانی با بازی داستین هافمن).

بااین‌حال، به چند تن از چهره‌های تاریخی که برخی از این رفتارها در دوران زندگی خود ثبت کرده‌اند، اختلال اوتیسم نسبت داده شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به برخی چهره‌های سرشناس مبتلا به اوتیسم نگاهی داشته باشیم.

۱- آلبرت اینشتین

اینشتین

آلبرت اینشتین اولین اوتیستیک حاضر در این فهرست است؛ او یک فیزیکدان تئوری آلمانی بود که به مدت ۷۶ سال زندگی کرد. نظریه‌ی نسبیت که یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌های فیزیک مدرن است، جزو دستاوردهای معروف اینشتین محسوب می‌شود. مکانیک کوانتومی هم از دیگر نظریه‌های مطرح اینشتین بوده است. علاوه‌بر این‌ها، اینشتین در سال ۱۹۲۱ میلادی موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل فیزیک شد.

به‌گفته‌ی پژوهشگران دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد، آلبرت اینشتین به سندرم آسپرگر مبتلا بود. اینشتین با وجود هوش بالا، در برقراری ارتباطات اجتماعی با مشکلاتی مواجه بود. ضمن اینکه انشتین کودک نتوانست در مدرسه دوام بیاورد و یادگیری در آن محیط برای او مشکل بود. یون جیمز در کتاب Singular Scientists به برخی از نشانه‌های اوتیسم در اینشتین اشاره کرده است. جیمز همچنین عنوان کرده که اینشتین در روزهای جوانی‌اش بسیار وسواسی و فراموش‌کار بوده است.

۲- آیزاک نیوتن

ایزاک نیوتن

آیزاک نیوتن، از دیگر شخصیت‌های معروف تاریخ است که در این فهرست قرار دارد. این فیزیکدان، ریاضی‌دان، فیلسوف و دانشمند انگلیسی به مدت ۸۳ سال زندگی کرد. شهرت نیوتن به واسطه‌ی توسعه‌ی قوانین مدرن در گرانش، مکانیک و حرکت بود. قضیه‌ی دوجمله‌ای‌ها، نظریه‌های اختلاف محدود، استفاده از شاخص‌های کسری، معکوس توان سری، قوانین معروف حرکت و بهبود اصول کار تلسکوپ، شماری از دستاوردهای نیوتن عنوان شده است.

پروفسور سیمون بارون کوهن از مرکز پژوهش‌های اوتیسم در دانشگاه کمبریج، در مطالعات خود به بررسی رفتار نیوتن پرداخته است. وی دلایلی ارایه داده است که نشان از ابتلای نیوتن به اختلال آسپرگر دارد.

۳- لوییس کارول

لوییس کارول

چارلز لاتویج دادسون با نام مستعار لوییس کارول یک نویسنده‌ی معروف انگلیسی بود. آثار او، در زمینه‌ی داستان‌های تخیلی کودکان توجه زیادی را به خود جلب کرده است. آلیس در سرزمین عجایب و آن سوی آینه، جزو کتاب‌های شناخته‌شده‌ی کارول است. مهارت کارول به این حوزه ختم نمی‌شود؛ او در شعر، عکاسی و ریاضیات هم تبحر داشت.

لوییس کارول به علت مشکلاتی که در درک رفتارهای درست و مقررات اجتماعی داشت، در این فهرست قرار گرفته است! او در رد دعوت‌های دیگران اسطوره بود و کسانی که او را می‌شناختند، معتقد بودند که کارول در دنیای فانتزی خودش غرق شده است. مایکل فیتز جرالد، استاد روانشناسی کودکان و نوجوانان در مطالعات خود، لوییس کارول را یک اوتیستیک معرفی کرده است. ضمن آنکه کارول هیچ دوستی نداشت و بسیار هم خجالتی بود.

۴- نیکولا تسلا

نیکولا تسلا

نیکولا تسلا یک مخترع معروف صرب-آمریکایی بود. شهرت عمده‌ی وی به‌دلیل طراحی سیستم نوین برق‌رسانی براساس جریان متناوب (AC) است؛ علاوه‌بر این‌ها، تسلا به‌صورت هم‌زمان مهندس مکانیک، مهندس برق و آینده‌‌پژوه نیز بود.

برخی از خصوصیات رفتاری تسلا به علایم اوتیسم نسبت داده شده است. به‌عنوان مثال او طی یک روال کاملا منظم و با دقت از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر مشغول به کار بود. او همیشه در ساعت ۸:۱۰ دقیقه‌ی شب در یک رستوران به‌خصوص، حاضر می‌شد و شام او هم باید توسط یک پیشخدمت به‌خصوص سرو می‌شد. به نقل از گفته‌ها، تسلا در جوانی خود همیشه بیمار بود و در همان دوران هم دست از تجسم برنمی‌داشت. شاید از نگاه برخی، تسلا یک نابغه باشد، اما حالات رفتاری او شباهت‌های زیادی به اوتیسم با عملکرد بالا داشت.

۵- توماس جفرسون

توماس جفرسون

طبیعتا هیچ‌کس باور نمی‌کند که رئیس جمهور سابق ایالات متحده هم در این فهرست قرار داشته باشد. توماس جفرسون سومین رئیس جمهور ایالات متحده از سال ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۹ میلادی بود. قبل از خدمت به‌عنوان رئیس جمهور، او به‌عنوان دومین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا فعالیت کرد.

جفرسون در ارتباط با افراد مشکل داشت و سخنرانی در جمع برای او به هیچ عنوان راحت نبود. نرم لجین، نویسنده و روزنامه‌نگار در کتاب خود به نام Diagnosing Jefferson، نوشته است که بدون شک، جفرسون به سندرم آسپرگر مبتلا بوده است. لجین افزوده است که هرچند جفرسون در حساب‌های مالی خود بسیار دقیق رفتار می‌کرد، اما درنهایت در قرض و بدهی جان سپرد!

۶- چارلز داروین

چارلز داروین

چارلز رابرت داروین یک زیست‌شناس، زمین‌شناس و طبیعت‌شناس انگلیسی بود که نظریه‌ی معروف تکامل را مطرح کرد. بنا به نظریه‌ی تکامل، گونه‌ها طی زمان تغییر کرده و گونه‌های جدیدی را به‌ وجود می‌آورند و همگی دارای یک جد مشترک هستند. در میان مشاهدات مختلف، نظریه‌ی داروین به‌عنوان یک مفهوم پایه در علوم مدرن پذیرفته شده است. به‌گفته‌ی مایکل فیتز جرالد، چارلز داروین هم به سندرم آسپرگر مبتلا بود. هر چند که فیتز جرالد، آسپرگر را رمز موفقیت داروین در پیشرفت‌های علمی معرفی کرده است. وی افزود:

داروین زندگی اجتماعی نداشت و ترجیح می‌داد تا یک مسیر تکراری را به مدت طولانی قدم بزند. او توجه خاصی به چیزهای عادی و به ظاهر پیش‌پاافتاده داشت و حتی در برداشتن یک پوسته یا حشره دقت وسواس‌گونه‌ای به خرج می‌داد.

۷- اندی وارهول

اندی وارهول

اندی وارهول یک هنرمند آمریکایی و از پیش‌گامان هنر پاپ و جنبش هنر تجسمی بود. آثار او در دهه‌ی ۶۰ میلادی (طی دوران حیاتش) با استقبال زیادی مواجه شد و از هنر خود در عرصه‌ی صنعت تبلیغات هم استفاده کرد. فیلم‌سازی، نقاشی، عکاسی و مجسمه‌سازی از دیگر مهارت‌های این هنرمند معرفی شده است.

در آثار هنری وارهولی نوعی تکرار وجود دارد. به‌گفته‌ی جودیت گولد، مدیر مرکز تشخیص اوتیسم بریتانیا، نشانه‌هایی از اوتیسم در وارهول تأیید می‌شود. ضمن اینکه وارهول عادت داشت که همیشه یک لباس نخی سبز رنگ را بپوشد. همین عادت‌ها، این هنرمند را در فهرست اوتیستیک‌ها قرار داده است.

۸- میکل آنژ

میکل آنژ

میکل آنژ، معمار، مجسمه ساز، نقاش و شاعر معروف ایتالیایی است در بین سال‌های ۱۴۵۷ تا ۱۵۶۴ رندگی می‌کرد. بعضی از طرفدارانش، او را بزرگ‌ترین هنرمند زندگی خود معرفی کرده‌اند. دکتر محمد ارشد معتقد است که میکل آنژ هم به سندرم آسپرگر مبتلا بوده است. زیرا بنا بر شواهد تاریخی نمی‌توانست به درستی با دیگران گفت‌وگو کند. درهرصورت، شخصیت میکل آنژ، عجیب و غریب ارزیابی شده است.

۹- ولفگانگ آمادئوس موتزارت

موتزارت

موتزارت آهنگساز موسیقی کلاسیک بود که در عمر کوتاه ۳۵ ساله‌اش توانست درخشش زیادی را تجربه کند. شایعات زیادی درباره‌ی مرگ زودهنگام موتزارت وجود دارد. او در مدتی کوتاه بیش از ۶۰۰ قطعه‌ی موسیقی ساخت و اولین تجربه‌ی آهنگسازی او در ۸ سالگی بوده است.

در حالت‌های چهره‌ی موتزارت حرکات تکراری زیادی وجود داشت؛ ضمن اینکه نوسانات خلقی دیوانه‌واری داشت و نسبت به سروصدا حساس بود. علائمی که نشان از ابتلای شخص به اوتیسم دارند.

۱۰- ویلیام باتلر یتس

ویلیام باتلر یتس

یتس یک شاعر معروف ایرلندی بود که از چهره‌های قابل‌توجه قرن بیستم شناخته شده است. یتس علاوه‌بر شاعری، یک سیاستمدار هم بود. وی در دوره‌ای دوساله، به‌عنوان سناتور فعالیت کرد.

فیتز جرالد در یافته‌های خود تأیید کرده است که یتس از زندگی اجتماعی برخوردار نبود و با هیچ کس ارتباطی نداشت. ضمن اینکه به علت عملکرد ضعیف او در مدرسه، خواندن و نوشتن هم برایش دشوار بود. بااین‌حال، وضعیت اوتیسم یتس، خفیف برآورد شده است.

علاوه بر مسواک و نخ دندان، روش‌های طبیعی زیادی مانند جرم گیری دندان با پوست گردو هستند که به سلامت دندان و لثه‌ها کمک می‌کنند. از موز، توت فرنگی و سیب نیز می‌توان برای جرم گیری و سفیدی دندان استفاده کرد.
جرم گیری دندان با پوست گردو

ستاره | سرویس سلامت - اگر شما هم می‌خواهید دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشید، دندان‌هایتان را روزی دوبار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا دندان هایتان جرم نگیرند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات این کار‌ها هم کافی نباشند! مانند همیشه، خوشبختانه برای حفظ سلامت دندان هم روش‌های طبیعی وجود دارند. برای مثال جرم گیری دندان با پوست گردو. این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه با پوست گردو و برخی روش‌های طبیعی دیگر دندان‌هایی سفید داشته باشید.
 

جرم گیری دندان با پوست گردو

جرم گیری دندان با پوست گردو

  1. برای شروع فرایند جرم گیری دندان با پوست گردو مقداری گردو و یک گردو شکن خریداری کنید. 
  2. دندان‌ها را مانند همیشه مسواک و نخ دندان بزنید و به خوبی دهان را بشویید تا آثار غذا و خمیردندان از آن پاک شود. آموزش صحیح مسواک زدن و آموزش صحیح نخ دندان کشیدن را مطالعه کنید.
  3. پوست گردوها را جدا کنید. گردو‌ها را در کاسه بریزید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید و پوست‌ها را درون قابلمه قرار دهید.
  4. مقداری آب به اندازه‌ای که تمام پوست گردو‌ها را بپوشاند، درون قابلمه بریزید و آن را روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد. زمانی که آب به نقطه‌ی جوش رسید، کمی شعله را کم کنید و اجازه دهید پوست گردو‌ها درون این آب و روی شعله به مدت ده دقیقه باقی بمانند. حال شعله را خاموش کنید و همچنان چند دقیقه‌ی دیگر اجازه دهید پوست گردو‌ها در همان حالت بمانند.
  5. در نهایت، مسواک خود را چند دقیقه درون مایع بخیسانید و دندان‌ها را با آن مسواک کنید. مطمئن شوید که هر قسمت از دندان و لثه را به مدت ۵ دقیقه مسواک می‌کنید. پوست گردو همراه با مسواک و نخ دندان می‌تواند تمام پلاک‌های دندان را تمیز کند. بعد از جرم گیری دندان با پوست گردو، دهان خود را بشویید.

 

  • در ماه چندبار دهان خود را با این مایع بشویید و سپس با نخ دندان، دندان‌ها را تمیز کنید تا پوست گردو میان دندان‌ها باقی نماند. همچنین پس از هربار مسواک کردن دندان با این مایع، مسواک را به خوبی بشوئید تا مایع پوست گردو درون آن نماند.


جرم گیری دندان با سایر روش‌های طبیعی

۱- سیب

جرم گیری دندان با سیب


یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید: "An apple a day keeps the doctor away" یعنی "روزی یک سیب بخورید تا دکتر را دور نگاه دارید" و این در مورد سفید نگه داشتن دندان‌ها نیز صادق است. سیب هنگام جویده شدن شبیه به یک مسواک طبیعی عمل می‌کند. این میوه ترد و خوشمزه غذای اضافی و باکتری‌هایی که در دهان هستند را از بین می‌برد. همچنین سیب حاوی اسید مالیک و ترکیبی شیمیایی است که معمولا در سفید کننده‌های دندان یافت می‌شود. بنابراین، روزی یک سیب گاز بزنید تا دندان‌های سفیدی داشته باشید!


۲- توت فرنگی

جرم گیری دندان با توت فرنگی


همه از خوشمزگی توت فرنگی خبر داریم، اما آیا همه از خاصیت سفید کنندگی آن برای دندان‌ها نیز باخبر هستیم؟ بله درست است! این میوه‌ی قرمز و خوشمزه، حاوی منابع ویتامین ث است. این ماده بسیار برای جرم گیری دندان‌ها مفید بوده و به شما دندان‌هایی سفید‌تر و تمیزتر اعطا می‌کند.‌
  • می‌توانید یک خمیردندان خانگی درست کنید و با آن مسواک بزنید. یک چهارم فنجان آب را با نصف فنجان جوش شیرین و سه توت فرنگی له شده ترکیب کنید و از آن به عنوان خمیر دندان استفاده کنید. مانند همیشه آن را به مسواک خود بمالید و دندان‌ها را بشویید. یا خیلی ساده با استفاده از خود توت فرنگی دندان‌ها را بشویید و آبکشی کنید. همچنین می‌توانید پوره‌ی توت فرنگی تهیه کنید و به مدت ۵ دقیقه آن را روی دندان‌ها قرار دهید.


۳- پوست موز

جرم گیری دندان با پوست موز


موز میوه‌ای بسیار عالی است که از قضا، پوست آن برای جرم گیری دندان‌ها مفید است. همان موادی که در موز هستند و آن را یک خوراک بسیار عالی برای بدن می‌کنند، مثل پتاسیم، منیزیم و منگنز، برای داشتن دندان‌هایی سفید و مرواریدی نیز مفید هستند. این مواد معدنی، ناخالصی‌های دندان‌ها را جذب می‌کنند و از همه مهم‌تر خاصیت اسیدی هم ندارند. نداشتن خاصیت اسیدی برای کسانی که دندان‌هایی حساس دارند، بسیار مهم است.

  • بعد از نوش جان کردن موز، پوست آن را به مدت حداقل دو دقیقه قبل از مسواک زدن روی سطح دندان بمالید. شاهد تغییر آنی خواهید بود، اما بیشترین تاثیر طی دو هفته خود را نشان می‌دهد.


نکات سفید نگه داشتن دندان

  • سبک زندگی شما تاثیر زیادی بر لبخندتان دارد. اگر می‌خواهید دندان‌هایی درخشان داشته باشید، از نوشیدنی‌هایی که دندان‌ها را لکه دار می‌کنند اجتناب کنید. قهوه و چای از این دست هستند.
  • اگر نمی‌توانید این نوشیدنی‌ها را کنار بگذارید، حداقل از تماس مستقیم آن‌ها با دندان‌ها جلوگیری کنید. همچنین پس از نوشیدن آن‌ها می‌توانید یک جرعه آب بنوشید تا اثر لکه گذاری کاهش یابد.

لبخند شما منحصر به فرد است. مراقب آن باشید.

نظر شما چیست؟ آیا شما تا به حال از روش‌های جرم گیری طبیعی استفاده کرده‌اید؟ آیا نتایج مثبتی به دست آورده‌اید؟


برگرفته از:

ldicmecca و lincolnparksmiles

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 843
  • بازدید کلی : 5,938